уторак, 29. септембар 2015.

Šta stvarno možete da očekujete od radionica od jednog, dva ili tri dana?

Sigurno se pitate da li u doba Interneta, kada možete sami da se edukujete besplatno, o svemu što vas zanima, treba da odvojite novac za učešće u radionici.




Kada se prijavimo na radionicu, očekujemo sa punim pravom da tamo nešto radimo, ne da dobijamo teoretska znanja, gomilu informacija i predstavljanja kako je sve to lako ili teško.

Na šta treba obratiti pažnju pri odabiru radionice?


Način na koji vršim selekciju, da li ću da uplatim neku radionicu su:

1. Vreme trajanja radionice.

 
  Iz ličnog iskustva i kao učesnika i kao predavača, smatram da radionice ne bi trebale da budu duže od 4h po danu, uključujući kratke pauže, ne duže od 15 min. U koliko to uslovi dozvoljavaju.

2. Da li je tačno definisana oblast koja se obradjuje?

  
  Spisak oblasti koje su predvidjene za rad na radionici istražim na internetu u cilju sagledavanja      obima iste, kako bih mogla da procenim da li je realno da se navedene kvalitetno obrade u  predvidjenom roku.    

3. Da li su navedena potrebna predznanja ili su potrebne neke pripreme za uspešno učestvovanje?


   Čak i za osnovne kurseve potrebne su barem neke pripreme, kako se nepotrebno ne bi gubilo vreme na samoj radionici. Npr. na mojim osnovnim Ad Words radionicama kao pripremu preporučujem da se obezbedi gmail adresa koja nije vezana ni za jedan ad words nalog,  da joj je dodeljen administrativni pristup analitici sajta koji će da se reklamira.

4. Koje ću veštine steći po završetku radionice?


    U koliko mi se obećava kako ću posle jednog ili dva dana biti osposobljena da smostalno radim, debelo ću da razmislim da li da se prijavim. 
    Krenite prostom logikom, probajte da posao u kome ste jako dobri, koji ste učili i radili u praksi par godina, naučite nekoga za 10-15 sati, sa sve pauzama za kafu ili ručak. Da li će, učesnici radionice, moći da rade taj posao kao i vi posle radionice?


5. Da li mi se nude dodatne vrednosti?


   Kako je nemoguće da se sve informacije i veštine odmah usvoje, potrebno je vreme i praksa da bi nešto postalo rutina, dobro je da polaznici radionica imaju mogućnost daljeg kontakta sa predavačem, mailom, preko društvenih mreža, direktno telefonom. 
   Takodje je ok da se plaća konsultacija za dalje učenje i praćenje rada.
 

6. Na šta treba obratiti pažnju?


   Vodeći se izrekom "suviše lepo da bi bilo istinito", tako u koliko se nude neke beneficije koje izgledaju više nego dobro, proverite šta te beneficije zapravo znače.
   Primer je opet iz ponuda AdWords radionica na koje nailazim na internetu.
   Nekoliko puta sam naišla na stavku da je u cenu kursa uračunat vaučer od 40 eura. Ljudi računaju cena kursa je npr. 10000 dinara, vaučer od 40 eura x 120 dinara (trenutni kurs) = 4800 dianra, u stvari će kurs da me košta 5200 dinara.
   Ovo je pogrešna računica jer treba znati da:
   -  prvo vaučer ima svoje uslove pod kojim može da se koristi (da je nalog mladji od 14 dana, da se domen nikada ranije nije reklamirao na adwords-u i koristio vaučer, da ni jedan poddomen domena koji se reklamira nije već koristio vaučer),
   - druga stvar da će vam se vaučer od 40 eura aktivirati tek kada potrošite 10 eura na svom nalogu, koje morate da uplatite od svog novca, nova računica bi možda bila 40-10=30 eura, jer ste 10 eura morali da date
   - treća stvar u koliko je vaša mail adresa vezana za neki je novootvoren adwords ili nalog analitike, Google će u nekom momentu na vaš mail da vam pošalje vaučer, što znači da to nema nikakve veze sa pohadjanjem kursa.
   Vas kurs košta 10000 dinara. ni dinar manje.
 
   Takodje se na oglasima nailazi na ponudu vaučera koja kaže da ćete za SVAKU NOVU KAMPANJU dobiti vaučer od 40 eura. Tako vi planirate da za svaku vrstu proizvoda (kategoriju) imate po jednu kampanju i računate da ćete za svaku od tih kampanja dobiti po 40 eura i onaj ko vam to obeća ispuni dato obećanje.

Koje su ovde posledice po Vas?

Onog momenta kada Google otkrije da se ovakve stvari rade tog momenta je suspendovan vaš DOMEN, u prevodu Vaš sajt više neće moći da se reklamira na AdWords platformama.

Da li vredi odvojiti novac za radionicu?


Moj odgovor bi bio DA, iz više razloga:

- dobijate sistematizovane informacije

- možete na licu mesta da pitate sve što vas zanima

- imate priliku da čujete mišljenje drugih učesnika, njihove probleme, kako ih rešavaju, itd

- prilika da se prave nova poznanstva i poslovni kontakti

- dovoljno informacija da odlučite da li ćete raditi sami ili obučavati nekog u okviru svoje firme  ili angažovati stručnjaka/agenciju sa strane da radi taj posao, kako biste vi svoj radili najbolje što možete.



Zaključak je idite na radionice koje će da vam daju nova znanja i veštine, prethodno se raspitajte o tematici koja se na njima obradjuje, pripremite se za radionicu kako biste najkvalitetnije iskoristili vreme na radionici.













Нема коментара:

Постави коментар